wtorek, 8 kwietnia 2014

NALEŚNIKI

Z gory przepraszam za brak polskich znakow. Wina komputera zakupionego poza granicami Polski.


    Przejdzmy zatem do rzeczy przyjemniejszych, rzec sie nawet chce, smaczniejszych, gdyz mowa o nalesnikach.

   Przepisow na ten wyborny przysmak wyprobowalam multum. Raz probowalam skopiowac przepis mojej mamy, lecz " takie jak u mamy" z niewyjasnionych powodow nie wyszly, o przepisach z internetu nie wspomne. Nie przecze, iz sa nieudane, wadliwe tudziez feralne, nie! po prostu ich konsystencja, smak nie przypadly mi do gustu.
Ponizszy przepis to mix dwoch przepisow. Jeden, mamy mojej przyjaciolki ( z zawodu kucharki) a drugi moj.

Przepis na 5 duzych nalesnikow:


  • 150g maki
  • 2 cale jajka
  • 250 ml mleka 
  • 100 ml wody mineralnej
  • dwie szczypty sody
  • opakowanie cukru waniliowego
  • cukier do smaku ( kazdy wedlug gustu) 
  • dwie szczypty proszku do pieczenia ( ja dodaje, ale nie jest to konieczne, gdyz dzieki sodzie nalesniki i tak bede pulchne)
Make przesewamy przez sitko,dodajemy reszte skladnikow, wszystko razem mieszamy i rozpoczynamy smazenie na rozgrzanej patelni. Ja uzywam teflonowej marki tefal dlatego nie potrzebuje jej natluszczac. 

Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz